MILJÖFÖRSTÖRING - på Fredriksberg

Ett företag som odlar kryddväxter vill etablera sig i Åstorp. Det är bra för enligt
företagets uppgifter skall det ge arbete åt 25 årsanställda och 50 st sommarjobbare.
Detta tycker jag är bra.
Men när sossar och moderater vill sälja 6 ha åker från Fredriksberg går mitt
parti och jag emot denna försäljning.
Fredriksberg ligger på Söderåsens nordsida och här vill vi inte ha några ingrepp i
landskapet. Dels har kommunen sin vattentäkt där, dels är det en bit av "den goda
åkerjorden" och för övrigt representerar hela sluttningsområdet ned till 21:a en
viktig miljöresurs. Trädgårsanläggningen kommer dessutom att anläggas på hård-
gjorda ytor med "dagsljus" nattetid. Även detta en miljöstörning för närboende.
Jag vill att samhällsbyggnaskontoret får i uppdrag att finna en lämpligare
placering ur miljö synpunkt och  där inte landskapsbilden påverkas så negativt,
som den gör på Fredriksberg. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0