Kommunalråd och s-ordf. bröt överenskommelse med centern

Ett av förslagen från konsulten vad gäller ny nämndsorganisation var en Bygg och miljönämnd
med sju ledamöter. Vi är alla överens om att ha en sådan nämnd. Vi i centern tycker att det är
en viktig nämnd med frågor som intresserar många åstorpsbor. Vi ville därför ha elva ledamöter
 i denna nämnd
 I arbetsutskottet kompromissade jag med Ronnie Sandberg, Reino Persson och
vi blev överens om nio ledamöter, vilket även en enhällig kommunstyrelse beslöt.
När ärendet i går kom till fullmäktige yrkade Reino Persson på sju ledamöter och yrkade avslag 
på mitt förslag om nio. I efterföljande votering stöttades Reinos förslag av14 socialdemokrater
och dessutom av moderaterna Rolf Malmberg och Gösta Hellman.
Det innebär att fullmäktige med 16 röster mot 15 beslöt att byggg o miljönämnden skall ha
sju ledamöter, vilket innebär en mindre kontaktyta mot kommuninvånarna.
I min värld är jag van vid att man  håller ingångna överenskommelser. Jag är djupt
besviken på Ronny och Reino.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0