Politiska reflektioner

I fredags hämtade jag handlingarna till det sammanträde, som kommunstyrelsesns au
skall ha på onsdag. På dagordningen finns bl.a. ett ärende om inköp av den fastighet
som inrymmer Activas lokaler. Jag tror att det blir en bred politisk enighet om detta
förvärv.
Ändå har förslaget lett till en insändare i lördagens HD eftersom Lennart Fredriksson (s)
i "S-märkt" skrivet att han helst sett att Activa inte behövts, men nu har vi den regering
vi har. Detta får Ulf G. Persson (m) till att skriva att Activa behövts både under tider
då s-regeringar styrt och då det vart borgerliga. Givetvis är det så och jag delar Ulfs
uppfattning att dagens regering satsar för att minska arbetslösheten, vilket kommer
Activa till godo.
Ett annat ärende som kommer upp på onsdag är ett överklagande av kommun-
chefstillsättandet. Det är Ulf G. Persson som står för detta överklagagande. Han har
givitvis sin fulla rätt, att överklaga vilka ärende han vill, men i detta fallet delar jag
inte hans uppfattning utan tycker han visar dåligt omdöme. Det innebär bara ett försök
till mobbning av kommunchefen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0