Fest med SFI

Jag hade i går den stora favören att var inbjuden till en fest i församlingshemmet
med eleverna, som läser svenska för invandrare. Det var knytkalas och alla hade något
ätbart med sig, som var speciellt för deras land. Det innebar mycket god mat, som ibland
hade en för mig ovanlig kryddsmak.  Det som jag tycker är mest typiskt för Åstorp i matväg
är spettkakan, varför jag hade med mig en sådan.
Det är spännande, att träffa så många från olika nationaliteter. Jag hade nöjet att dela bord
med två från Hamburg och nu boende i Maglaby. Trots att de varit i Sverige endast två månader
kunde vi samtala på svenska om vi samtala i långsam takt. Om jag är ärlig tog vi ibland lite
hjälp av engelskan. En trevlig fest och en givande kväll.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0