Naturreservat?

I veckan som gått har det diskuterats om eventuella naturreservat i Åstorps kommun.
Detta efter att miljförvaltningen ansökt hos länstyrelsen om bidrag till att ureda
frågan. Förvaltningen hade inte förankrat frågan i miljönämnden, men har i efterhand
fått nämndens godkännande för ansökan.
Vår blivande landshövding, länstyrelsens blivande chef, har gett sig in i debatten och
säger i en insändare i HD att det är helt olämpligt med naturskyddsområde i ett av
de föreslagna områdena nämligen Prästamarken i Kvidinge. Som hon beskriver det
hela tror jag att hon blandar ihop bestämmelserna för naturreservat och nationalpark.
För min del tycker jag det är lämpligt att Prästamarken blir naturreservat,
däremot är jag helt emot att vi utreder hela det område på Björås, som för-
valtningen ansökt om skall uredas. Vi skall givetvis inte utreda makadam

området eller det område på Björnås, som vi har för avsikt att bebygga.
Det är däremot lämpligt att Kalvahagen och delar av den Heinerska fastigheten
blir naturreservat och därför  skall utredas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0