Mitt sista kf-sammanträde

Eftersom jag inte kandiderade till nästa mandatperiod i Åstorps kommunfullmäktige
var måndagens sammanträde mitt sista .
Tyvärr var detta sammanträde likt de flest andra under den här mandatperioden. Långa
monologer av Pontus Pålsson. Han tagit till sin livsuppgift att svartmåla kommunen.
Vi behandlade innevarande års delårsbokslut, som visar på ett bra resultat och visar, att
man uppnått de flesta av de uppsatta målen. Även revisorerna med moderat ordförande i
spetsen gav beröm åt delårsbokslutet. Detta till trots så i PP:s värld var givetvis allting svart.
Åsa Holmén ställde frågan varför inte ekonomichefen var och redogjorde för delårsbokslutet.
Jag upplyste henne då om att hon inte kom och lämnade någon redogörelse eftersom hon
inte accepterar att hela tiden bli ifråga satt om sin ekonomiska kompetens av en viss politiker.
Det hjälper inte att alla vi andra är glada och tacksamma för att vi har en så duglig ekonomichef
som Ingrid Johnsson
Maxtiden för sammanträdet är satt till kl. 23.00. Denna tid uppnåddes även denna gång med
flera ärenden, kvar, som får tas upp vid nästa sammanträde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0