Valberedningen har haft sammanträde

I går hade kommunens valberedning sammanträde. Tyvärr kom inte Sd:s representant                                     
och moderaterna hade inte nominerat sina kandidater, vilket jag tycker är mycket
förvånande.
Vi måste därför ha ett nytt sammanträde på måndag före fullmäktiges sammanträde.
Till kommunfullmäktiges presidium har S nominerat sin riksdagsman Per-Arne Håkansson
till fullmäktiges  ordförande och Anders Larsson som dess förste v.ordf..
Till kommunstyrelsen föreslår Centerpartiet mig och Lars-Erik Petersson med Annica Vink,
som ersättare.
Jag hade avsagt mig uppdraget men då Lars-Erik Petersson, som är tilltänkt efterträdare
till mig, under 2015 inte har möjlighet att ta fritt från sitt arbete under dagtid, föreslås jag för omval.
Jag kommer att avgå 2016, då Lars-Erik efterträder mig som v.ordf. och ledamot av AU.
S föreslår till kommunstyrelsen Ronny Sandberg, Reino Persson, Jeanette Larsson,
Anders Wilhelmsson och Lizeth Åkerman. För Kd  föreslås Nils-Göran Nilsson.
Majoriteten får 8 ledamöter och oppositionen 5.
Posten som andre v. ordf. i ks liksom i alla andra nämnder går troligtvis till S.d., som en följd
av deras framgång i valet, då de ökade med tre mandat till 7. M och Fp har sammanlagt 6 .
Fullmäktige sammanträder på måndag, då får vi se hur det slutgiltiga utfallet blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0